İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında sürdürülen çalışmaların valilerle gerçekleştirilen güvenlik toplantısında değerlendirildiğini bildirdi.
Bakan Çiftçi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, valilerle video konferans yöntemiyle bir güvenlik toplantısı düzenlediklerini belirtti. Toplantıda, Hayvanları Koruma Kanunu çerçevesinde illerde yürütülen çalışmaların son durumunun ele alındığını ifade eden Çiftçi, özellikle doğal yaşam alanlarının yapım süreçleri ile sokaktaki sahipsiz hayvanların bu alanlara taşınmasına yönelik uygulamaların değerlendirildiğini aktardı.
Çiftçi, toplantı kapsamında valilerden illerdeki uygulamalar hakkında bilgi aldıklarını belirterek, sahipsiz hayvanlara yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdüğünü vurguladı.
Bakan Çiftçi açıklamasında, amaçlarının sahipsiz hayvanları sokak koşullarına terk etmeden, barınma ve beslenme ihtiyaçlarının karşılanabileceği doğal yaşam alanlarına kavuşturmak olduğunu ifade etti. Bu alanlarda hayvanların veteriner hekimlerin gözetiminde sağlıklı ve güvenli bir yaşam sürmelerinin hedeflendiğini kaydetti.
Çiftçi, açıklamasının devamında aziz milletin huzuru, şehirlerin güvenliği ve tüm canlıların yaşam hakkı için çalışmaların kararlılıkla devam edeceğini belirtti.