Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek,İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın’ın Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunduğu ve vatandaşların satın alma gücündeki değişimi konu alan soru önergesini yanıtladı. Ekonomi programının ana hedefinin "yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme ile refah artışı sağlamak" olduğunu belirten Şimşek, maaş ve ücret artışlarına ilişkin resmi verileri açıkladı.
2026 Yılı Artış Oranları Netleşti
Bakan Şimşek’in önergeye verdiği yanıta göre, 2026 yılı içerisinde uygulanan maaş artış oranları şu şekilde gerçekleşti:
- En düşük memur maaşında yüzde 39,38,
- En düşük emekli aylığında yüzde 39,52,
- Asgari ücrette (sene başından itibaren geçerli olmak üzere) yüzde 27,01 oranında artış sağlandı.
2002'den Bugüne Reel Artışlar
Yalnızca 2026 yılı verilerini değil, uzun vadeli değişimleri de değerlendiren Bakan Şimşek; 2002 yılının Aralık ayından bu yana enflasyondan arındırılmış reel artış oranlarına dikkat çekti. Şimşek'in paylaştığı verilere göre söz konusu dönemde aile yardımı dâhil en düşük memur maaşı reel olarak yüzde 261, asgari ücret yüzde 207 ve en düşük emekli aylığı yüzde 621 oranında artış gösterdi.
Asgari Ücrette Vergi Muafiyeti Devam Ediyor
Mevcut vergi sisteminin ücret gelirlerini diğer gelir unsurlarına göre pozitif yönde ayrıştırdığını ifade eden Şimşek, ücretliler için vergi matrahlarının daha yüksek tutarlarda uygulandığını belirtti. 1 Ocak 2022'den bu yana uygulanan vergi istisnasına da değinen Bakan Şimşek, asgari ücretin tamamen vergi dışı bırakıldığını; asgari ücretin üzerinde kazananların ise maaşlarının asgari ücrete denk gelen kısmının gelir ve damga vergisinden muaf tutulduğunu hatırlattı.
